Συχνά επαγγελματίες, νεαρά άτομα ή άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αποφασίζουν να βελτιώσουν τη γνώση μίας ξένης γλώσσας που άρχισαν να μελετούν όταν ήταν παιδιά ή έφηβοι. Ακόμη, πολλοί ενήλικες αποφασίζουν ευκολότερα –σε σχέση με το παρελθόν− να μάθουν μία ξένη γλώσσα που πιθανόν είναι απαραίτητη για τη σταδιοδρομία τους ή που απλώς τους ευχαριστεί.

Οι παραπάνω τάσεις πιστοποιούνται από μία ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά εκμάθησης ξένων γλωσσών σε ενήλικες. Πρόκειται για ένα ευχάριστο φαινόμενο που πιστοποιεί πως η επιθυμία για μάθηση δε σταματά στο πέρασμα του χρόνου.

Είναι, λοιπόν, ποτέ αργά για να μάθει κανείς μία ξένη γλώσσα;

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: όχι.  Όλοι και όλες μας μπορούμε να τα καταφέρουμε εξίσου καλά σε οποιαδήποτε ηλικία. Πώς γίνεται κάτι τέτοιο;

  • Το κίνητρο παίζει καθοριστικό ρόλο. Οι ενήλικες μαθητές και μαθήτριες θέτουν στόχους και επιθυμούν αποτελέσματα. Εργάζονται σκληρά και απαιτούν τη συνεχή τους αξιολόγηση.
  • Οι ενήλικες είναι αγωνιστές. Σπάνια ενήλικες μαθητές θα σταματήσουν την προσπάθειά τους να κατακτήσουν μία γλώσσα. Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε μάλλον συντρέχουν οικονομικά ή οικογενειακά προβλήματα, δυσκολίες στη συνεννόηση με τον καθηγητή ή την καθηγήτρια και έλλειψη χρόνου ή κακός προγραμματισμός.
  • Υπάρχει η συνειδητοποίηση της χρησιμότητας των ξένων γλωσσών. Οι ενήλικες γνωρίζουν γιατί μαθαίνουν μία γλώσσα («για να μιλώ στα ταξίδια μου», «για να εξυπηρετώ τους πελάτες μου», κλπ.). Έτσι, πολλές φορές αναζητούν μόνοι τους αυθεντικό υλικό ώστε να εξασκηθούν (βιβλία, μουσική, τηλεοπτικές σειρές, κλπ.) και μαθαίνουν γρηγορότερα.
  • Ακόμη, οι ενήλικες χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους γύρω από πραγματικές καταστάσεις της καθημερινότητας (π.χ. πώς να παραγγείλουν σε ένα εστιατόριο) και επιταχύνουν τη διαδικασία μάθησης, μιας και γνωρίζουν πού να εστιάσουν την προσοχή τους κάθε φορά.

Τί να προσέξουν οι ενήλικες που θα πάρουν τη μεγάλη απόφαση να μάθουν μία ξένη γλώσσα;

  • Να επιλέξουν έναν καθηγητή ή μία καθηγήτρια που θα τους εμπνέει και θα τους κάνει να αισθάνονται άνετα και που θα χρησιμοποιεί ακόμη και αποκλειστικά την ξένη γλώσσα στην τάξη.
  • Να επιμείνουν στην προσπάθειά τους, παρά τις δυσκολίες. Η γνώση απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.
  • Να γνωρίζουν πως μετά την αρχική περίοδο επαφής με τη γλώσσα, όταν είναι ενθουσιασμένοι και ξεκινούν να μιλούν στα αγγλικά, τα ρωσικά, κ.ο.κ., ακολουθεί μία στάσιμη περίοδος. Είναι κάτι φυσιολογικό (τότε προκύπτουν τα πρώτα κενά στη γραμματική και δεν ξέρουμε πώς να πούμε κάτι) και σίγουρα δεν αποτελεί λόγο για να τα παρατήσει κανείς.
  • Να γιορτάζουν την απόφασή τους αυτή. Ας σκεφτούμε πόσοι άνθρωποι σχεδιάζουν να κάνουν πράγματα, που τελικά δεν πραγματοποιούν; Η πρώτη ώρα μαθήματος πρέπει να είναι μία μεγάλη γιορτή!

Το κλειδί για να μάθει κανείς ευκολότερα μία ξένη γλώσσα δεν είναι ούτε η ηλικία, ούτε η καλή μνήμη, αλλά η εξάσκηση. Η καλύτερη εξάσκηση είναι να μιλά κανείς έστω για 30 λεπτά της ώρας/εβδομάδα με ένα άτομο με άριστη γνώση της ξένης γλώσσας και να μη φοβάται να κάνει (στην αρχή πολλά, πάρα πολλά) λάθη.

Στο εκπαιδευτικό ίδρυμα Learn & Knowledge,υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε  5 είδη ξενών γλωσσών . Με τις άριστες ικανότητες των καθηγητών μας,αλλά και λίγη δική σας προσπάθεια , θα πετύχετε τους στόχους σας.