Αφήστε τα παιδιά σας να έχουν ελεύθερο χρόνο και μη τα «γεμίζετε» με δραστηριότητες. Ο ελεύθερος-μη δομημένος χρόνος δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να ανακαλύψουν τον εσωτερικό και τον εξωτερικό τους κόσμο, που είναι η αρχή της δημιουργικότητας. Τους δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύψουν τα συναισθήματα τους. Το να τα κρατάμε μόνιμα απασχολημένα με μαθήματα και δραστηριότητες, τα οδηγούμε στο να μην μαθαίνουν να ανταποκρίνονται στα καλέσματα της καρδιάς τους που θα τα οδηγήσουν στη συνέχεια να γράψουν μία ιστορία ή ένα ποίημα, στο να συγκεντρώσουν τα παιδιά της γειτονιάς και να παίξουν θέατρο ή απλά να μάθουν τα ίδια πως να διαχειρίζονται τον χρόνο τους. Η βαρεμάρα είναι πιθανό να μας οδηγήσει στην ανακάλυψη του καλύτερου μας εαυτού, της έμπνευσης και της δημιουργικότητας. Άλλωστε μη ξεχνάμε πως έγιναν αρκετές μεγάλες ανακαλύψεις. Ο Νεύτωνας ανακάλυψε τη θεωρία της βαρύτητας, όταν ένα ανοιξιάτικο απόγευμα του 1666 καθόταν χωρίς να κάνει τίποτα κάτω από μία μηλιά!!!:)
Όταν ωστόσο το παιδί αρχίσει και διαμαρτύρεται ότι βαριέται γιατί έχει περισσότερο ελεύθερο χρόνο από αυτό που θα ήθελε, συνήθως αναζητά χρόνο μαζί σας. Δώστε του χρόνο και αφήστε το να παίξει μόνο του όταν εκείνο νοιώσει ότι το θέλει. Μία ωραία ιδέα είναι να του δώσετε τη λύση του «κουτιού της βαρεμάρας». Πάρτε ένα άδειο κουτί και καλέστε το να βρεί τρόπους που θα μπορούσε να ξεπεράσει τη βαρεμάρα του. Κάθε λύση θα καταγράφεται σε ένα χαρτάκι και θα μπαίνει στο κουτί. Το παιδί θα μπορεί να τραβάει τυχαία τρία χαρτάκια και να επιλέγει μία από τις τρεις δραστηριότητες .
Πηγή: psychologiapaidiou