Η μορφή των διαφημιστικών μηνυμάτων είναι ένας από τους τρόπους επιρροής. Η ποικιλία των εικόνων, των χρωμάτων καθώς και των μορφών αποτελούν πόλο έλξης για τα άτομα νεαρής ηλικίας. Ακόμη, και η χρήση ηχητικών εφέ προσελκύει τα παιδιά και τα ωθεί στο να αγοράσουν το προϊόν. Η παρουσίαση των μηνυμάτων με τη μορφή επαναλαμβανόμενων λέξεων (σλόγκαν) τα οποία χρησιμοποιούνται από τους νέους στην καθημερινότητά τους είναι και αυτός ένας ακόμη τρόπος που επηρεάζονται τα παιδιά.
Στις διαφημίσεις παρατηρείται πολύ συχνά η χρήση δημοφιλών προσώπων τα οποία είναι ευρέως γνωστά στο νεανικό κοινό. Τα άτομα αυτά, που είναι κυρίως ποδοσφαιριστές, τραγουδιστές, ηθοποιοί ή μοντέλα, ενθουσιάζουν τα παιδιά και τα προκαλούν να αγοράσουν αυτό που διαφημίζεται. Τα παιδιά που στο νεαρό της ηλικίας τους επηρεάζονται εύκολα, ταυτίζονται με αυτά τα δημοφιλή πρόσωπα και θέλουν πολύ να αποκτήσουν αυτό που διαφημίζουν.
Τέλος, η προβολή των διαφημιστικών μηνυμάτων σε ώρες αιχμής στις οποίες παρακολουθεί το νεανικό κοινό, είναι ένας τρόπος επιρροής των νέων. Σε συνδυασμό με αυτό, η εξιδανίκευση των προϊόντων και η αγορά τους από πλήθος νέων αγοραστών έχουν ως αποτέλεσμα τα παιδιά να τίθενται στη διαδικασία της μίμησης αλλά και του καταναλωτισμού.
Υπάρχουν όμως και τρόποι με τους οποίους οι νέοι μπορούν να προστατευτούν από τους κινδύνους που εγκυμονούν οι διαφημίσεις. Ένας τρόπος προστασίας είναι ο έλεγχος από τους γονείς στα προγράμματα που παρακολουθούν τα παιδιά τους. Παράλληλα, απαραίτητη είναι η ενημέρωση προς τα παιδιά για τους κινδύνους που κρύβει η διαφήμιση. Η νοοτροπία των νέων η οποία τους οδηγεί σε πολλές ώρες παρακολούθησης της τηλεόρασης καλό θα ήταν να αλλάξει και σταδιακά οι ώρες να μειωθούν.
Όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε ότι τα παιδιά αποτελούν μια ευάλωτη κοινωνική ομάδα που επηρεάζεται σχετικά εύκολα από τις διαφημίσεις που τους προβάλλονται καθημερινά. Γι’ αυτό είναι σημαντική η ενημέρωση των παιδιών αλλά και η άμεση δράση της οικογένειας, ώστε να αποτραπεί η εμφάνιση μιας καταναλωτικής κοινωνίας.
Πηγή: neatisdefteras